Maatregelen

Goed nieuws: The Basket is open! Maar wat mag en kan er allemaal? Hieronder vind je alle vragen én antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op via het contactformulier op deze pagina en onze medewerkers helpen je graag verder!

Klik hier om direct online te reserveren

Algemeen

Wanneer is The Basket geopend?
The Basket is geopend van maandag tot en met vrijdag. Bekijk de openingstijden hier.
Aan welke richtlijnen moet ik mij houden?
Door de overheid en het RIVM zijn regels opgesteld die wij hanteren op de locatie. Als je het pand betreedt ga je ermee akkoord dat je je houdt aan deze regels.
Hoe gaan jullie om met de 1,5 meter afstand?
We hebben met looplijnen aangegeven waar je mag lopen. Daarnaast vragen wij je om 1,5 meter afstand aan te houden tot andere gasten en onze medewerkers, ook als je in de wachtrij staat bij de entree. Ons team mag binnen de 1,5 meter aan jouw tafel bestellingen opnemen, uitserveren en afruimen.
Hoe zorgen jullie dat er niet te veel mensen aanwezig zijn?
Wij werken met een beperkt aantal beschikbare tafels. Uiteraard zorgen we hierbij dat je 1,5 meter afstand kunt houden. Wanneer al onze beschikbare tafels bezet zijn, nemen wij geen reserveringen meer aan. 

Reserveren

Hoe kan ik reserveren?
Reserveren kan online via onze website en via een mail naar amsterdam@thebasket.nl. Voor elke reservering wordt een tafel binnen en een tafel op ons terras vrijgehouden. Bij aankomst kun je aangeven waar je wenst plaats te nemen.
Met hoeveel personen kan ik reserveren?
Het is mogelijk om een tafel te reserveren met een maximum van tien personen. Wanneer je wilt reserveren voor een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat, verzoeken we je om per mail contact op te nemen via amsterdam.thebasket.nl.
Mijn gewenste datum of tijdstip is online niet beschikbaar, kan ik wel reserveren?
Dit betekent helaas dat er geen plek is binnen jouw gekozen tijd. We ontvangen je graag op een ander moment!
Is het ook mogelijk om zonder reservering langs te komen?
Wanneer je niet gereserveerd hebt kun je bij de entree navraag doen voor de actuele beschikbaarheid.
Kan ik een plek op het terras reserveren?
Voor elke reservering wordt een tafel binnen en een tafel op ons terras vrijgehouden. Bij aankomst kun je aangeven waar je wenst plaats te nemen.

Hygiene

Hoe gaan jullie om met de hygiëne van jullie medewerkers?
We passen de maximale bedrijfshygiëne toe, indien gewenst kun je bij een van onze medewerkers inzage in de logboeken vragen. Daarnaast is ons team voorzien van hygiënische hulpmiddelen (zoals handschoenen voor het keukenteam), wassen zij elke 30 minuten hun handen en worden de tafels, stoelen en menukaart gereinigd wanneer een gast weggaat.
Welke hygiëneregels gelden er voor gasten?
We verzoeken jou om bij de entree en bij een toiletbezoek je handen te wassen/desinfecteren met de daarvoor beschikbaar gestelde middelen en contactloos te betalen (pin credit card of mobiel).
Kan ik gebruik maken van de toiletten?
Jazeker, alle toiletten zijn geopend en worden vaker schoongemaakt.

Gezondheid

Hoe weten jullie of jullie werknemers gezond zijn?
Voor onze medewerkers geldt dat wanneer zij verkouden zijn of koorts hebben, zij thuisblijven.
Hoe weten jullie of alle gasten gezond zijn?
Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en vragen onze gasten dit ook doen. Een van deze maatregelen is: thuis blijven bij klachten. 
Hoe kan ik betalen?
We vragen je om contactloos te betalen. Dit kan met je pinpas, credit card of met je mobiel.

Evenementen

Wat zijn 1,5 meter-evenementen?
Dat zijn evenementen waarbij bezoekers gedurende het hele evenement 1,5 meter afstand kunnen houden van anderen. Met wat aanpassingen op onze locatie en (als dat nodig is) in jouw programma is dat geen enkel probleem.
Waarom zou ik zo’n 1,5 meter evenement organiseren?
Ondanks dat digitale evenementen ook zeker kunnen, gaat er niets boven echte ontmoetingen. Het praat makkelijker, het is gezelliger, er is meer beleving én je kunt genieten van goed eten. Tijdens een 1,5 meter evenement is dit absoluut mogelijk.
Hoe wordt er gezorgd dat mijn gasten zich aan de 1,5 meter afstand houden?
Onze ruimtes zijn multifunctioneel inzetbaar en kunnen wij op de meest praktische manieren indelen. Het aantal gasten bepaalt welke ruimtes wij hiervoor gebruiken en hoe wij ze zullen inrichten.
Kunnen jullie ons helpen met de juiste voorbereidingen voor mijn gasten?
Jazeker! Voor aanvang van het evenement stuur je de informatie over het evenement naar jouw deelnemers. Bij aankomst op de locatie reinigen gasten eerst hun handen en stellen wij een aantal controlevragen. Daarna hangen ze zelf hun jas in de garderobe. Ons team zorgt voor de wachtrij voor de entree, de afzonderlijke ruimtes en de toiletten.
Hoe worden de pauzes en de lunch geregeld?
Er wordt gewerkt met buffetten waarbij wij je de koffie of lunch overhandigen. Hiervoor werken wij in tijdshifts zodat niemand onnodig hoeft te wachten of andere gasten tegen het lijf loopt.
Is er een ruimte waar wij koffie kunnen drinken of lunchen?
Jouw lunch of drankje neem je mee naar de ruimte waarin de bijeenkomst plaatsvindt. Indien de ruimte beschikt over een eigen terras kunnen jouw gasten ook daarvan gebruikmaken.
Hoe kan ik de richtlijnen en RIVM-regels met mijn gasten delen?
Een van onze teamleden zal, zodra iedereen aanwezig is, jouw gasten welkom heten en een korte instructie over de voorzorgsmaatregelen geven.
Is het ook mogelijk om break-outsessies organiseren?
Natuurlijk, dat blijft mogelijk! In plaats van dat wij de gasten van ruimte laten wisselen, vragen wij de trainers, sprekers of workshopleiders dit te doen. Hierdoor minimaliseer je het aantal bewegingen door de locatie en blijft het voor iedereen makkelijker om afstand te houden.
Blijft het mogelijk om de toiletten te gebruiken?
Voor alle toiletten zijn markeringen aangebracht op de vloer, zo kan er veilig worden gewacht. Een deel van de urinoirs is buiten gebruik, om te voorkomen dat gasten te dicht bij elkaar komen. Daarnaast is de frequentie van het schoonmaken verhoogd, hygiëne gaat boven alles!
Hoe gaan jullie om met de hygiëne van de ruimtes?
Meerdere keren per dag worden alle tafels, stoelen en andere oppervlaktes gereinigd. Daarnaast staan er in elke ruimte genoeg handgelflacons en worden de bijbehorende prullenbakken meerdere keren per dag geleegd.
Is het mogelijk om na afloop te borrelen?
Jazeker, hiervoor wordt een borrelbuffet verzorgd.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.


Bekijk onze maatregelen